TEAM TRACK : FOR ALL MODELRAILROADERS Index du Forum

TEAM TRACK : FOR ALL MODELRAILROADERS
LE N: 1/160, LE HO: 1/87, LE O: 1/48 ainsi que les voies étroites qui découlent de ces échelles

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OIL FIELD
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Christophe LC.
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MessagePosté le: Ven 25 Fév - 11:23 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Une activité pas sans danger Exclamation


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Henry Ford
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MessagePosté le: Ven 25 Fév - 11:23 (2011)    Sujet du message: Publicité

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Vincent
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MessagePosté le: Dim 27 Fév - 14:20 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Christophe LC. a écrit:
Just for fun...




c'est une vraie affiche ou un fake ???
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Christophe LC.
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MessagePosté le: Dim 27 Fév - 14:33 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Fake I presume Exclamation
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jean soukiassian
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MessagePosté le: Dim 27 Fév - 14:36 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Hope too, but who knows, Question
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okiecrip
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MessagePosté le: Sam 12 Mar - 13:28 (2011)    Sujet du message: nice pics Répondre en citant

i am originaly from okla. and worked and lived in the oilfields for along time
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Christophe LC.
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MessagePosté le: Sam 12 Mar - 14:23 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Oh that's interesting maybe you have pics of oil pump and the rest, you 're so kind if you can post it here my era is 30/40maybe 50 I don't know for the moment something in California
I just start building 2 with motors in O scale
should be in place with my derricks on this diorama with tanks and a track Exclamation
okiecrip I don't know your firstname Question
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Kawouito
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MessagePosté le: Mar 15 Mar - 16:18 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Les derick ne sont plus la, mais il reste les pompes Mr. Green



Oil Fields #19a, Belridge, California, USA, 2003 Digital Chromogenic Color Print 35.5 x 77.5" ed of 10 © Edward Burtynsky, courtesy of HASTED HUNT KRAEUTLER, NYC / Nicholas Metivier Gallery, Toronto.
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Can you tell me why
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Unless I have guests?

José Carlos
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Christophe LC.
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 07:35 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant



Les pompes sont faites ainsi que les tanks, boilers, pour réchauffer et diminuer la viscosité du pétrole j'ai fait un tas d'autres détails, j'attaque les derricks et toutes les structures en bois Okay
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Gérard R.
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 11:27 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Si on voit bien elles sont motorisées ces pompes..... Okay Okay
Mais quelle échelle.....1/48 apparement Rolling Eyes
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Chessie sympa de parler en train nous.
N'istement votre Gérard
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Christophe LC.
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 12:28 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Oui les deux sont motorisés avec réducteurs de vitesse, le mouvement est assez lent ce qui est vraiment sympa !
J'ai essayé d'imiter deux Ingersoll Rand pour la motorisation ; en fait je réalise les puits en situation de pompage et non durant le forage !
Ayant pas mal lu et visionné de docs sur la Bibliothèque du South California parmis tant d'autres, c'est bien expliqué sur la façon de forer entre le "cable tool drilling" et le forage rotatif, mais comme je veux faire intervenir ma voie avec au moins un tank car
en chargement, les derricks seront présent mais comme dans bien des cas à Signal Hill ou Huntington CA, plus utilisés, ils les ont laissés pour les raser définitivement vers 60
ma période c'est 1930, les puits commencent à émerger entre 1890 et 1910, une fois le forage terminé "OIL WELL" on passe au pompage, après faut filtrer car il peut y avoir de la flotte, de plus le pétrole, à cause de sa viscosité est surchauffé pour le rendre plus liquide d'où mes "stationnary boilers" et enfin stocké c'est un résumé c'est un peu plus complexe que ça, rien que le forage est assez technique je suis tombé sur un catalogue Fairbanks Morse avec tout le matos pour les "OIL RIGS"
entre les
Washdown Rotary Spears
Neely Spudding Shoes Casing and Drive Pipe Shoes
Drop Drive Heads
Elevators
Floating Plugs
Casing Adapters
Drive Clamps Casing Clamps
Spiders and Slips Snatch Blocks
Tubing and Casing Hooks
Bref passionnant mais chiant de plus c'est impressionnant voir dangereux lors des changements des "pipes" Arrow Roughneck Job



Méthode moderne

Méthode "Old School"...



Quand j'aurais finis les derricks je posterais un peu plus de photos en attendant...



Pour mes deux chaudières c'est assez marrant les pièces dessus : un logement pour battery R20 ou R14 deux bouchons de Cacharel, deux anciens ballasts provenant des étages à Levallois deux pièces de disquettes etc etc... s
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Dernière édition par Christophe LC. le Jeu 29 Déc - 19:59 (2011); édité 1 fois
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 17:41 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Joli travail Okay
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Christophe LC.
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 19:04 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

J'ai fait les barraquements les cuves et quelques détails comme des pompes
j'ai juste une question il semble qu'il soit possible de charger un tank car par le bas et non par le dôme Exclamation Question
j'ai toujours cru le contraire normalement les tuyaux en dessous c'est pour le "discharge"


Cepandant il semblerait que l'on puisse faire le contraire
Voilà ce que j'ai lu c'est long mais instructif dites moi ce que vous en pensez Embarassed

PART E - PROCEDURES FOR LOADING TANK CARS
Preparation for Loading.Sampling and Gaging Product to be Transferred. Take a sample of product that is to be transferred tothe tank car and inspect visually to make sure that product has no unusual appearance. If the identity orquality of product is questionable, have the test performed to make sure that product meets specificationsbefore starting the transfer operation. Gage the contents of supply tank and record data. Obtain a water cutfrom the supply tank measuring with water indicating paste. If the water layer in the tank approaches thelevel of the tank outlet, drain water before transferring product. Inspect pumps, hose, loading racks,pipelines, and manifolds to see that they are clean, free of any contaminating product, and in good operatingcondition. Equipment preparation. When possible, use equipment exclusively for handling one product. Ifit is necessary to use the same equipment for handling several products, drain the equipment thoroughly ofpreceding product before introducing the new product into the line. See that track rails are properly bondedand grounded. Inspect cable connections to make sure that they are secure and make bare metal-to-metalcontact. Position car so that there will be no unnecessary strain on hose connections. If the loading rack isto be used, position the car so that dome is opposite the filling point. Set brakes and block wheels of thetank car to prevent movement and to ensure safety of connections during loading operations. Set and lockderails, if provided. Place warning signs and fire extinguishers as required. Attach a ground wire to the shellof the tank car and to the stake and saturate the ground around the stake with water to make sure thatgrounding is effective. If a loading rack or tank car manifold is to be used, bond it to the tank car shell and tothe loading rack.Tank preparation. Remove the dome cover and determine whether the tank car is suitable for receivingproduct. Make sure that the product last carried by the tank is the same as the product that is to betransferred to the tank. If the product differs the tank must be cleaned before it is released for filling. Inspectthe interior of tank for cleanliness; if there is residue on the bottom of the tank, the tank must be rejected andcleaned before it can be filled. Look for any foreign objects, such as tools, bolts, or old tank car seals thatmay have fallen into the tank. Objects should be removed by authorized persons. Although some objects donot contaminate the product, they may damage valves. Inspect the interior and exterior of tank to make surethat there are no holes, cracks, or loose plates. Be sure that there are no leaks in loose the plates. Be surethat there are no leaks in the tank. See that the tank is properly mounted to under frame and that the tank issafe and road worthy. Inspect the dome, dome cover, and safety valve to see that they are operable and ingood condition. Make sure that the vent holes in the dome cover are open and free of dirt. See that outletchamber has not been damaged.Tank valve inspection. Make sure that the outlet valve closes and seals properly. Place a suitablecontainer underneath the bottom outlet chamber to catch drainage and open and close the outlet valveseveral times by operating the valve rod handle or hand wheel located inside dome. If valve does not closeproperly, the valve gasket should be replaced or the valve repaired. In an emergency, a tank car may beloaded without repairing the outlet valve; however, this condition must be reported so that persons receivingthe tank will unload through the dome. In this case the car should be scheduled for repair as soon aspossible. When the outlet valve is operating properly, close the valve. The drainage tub should remainunderneath the outlet until the transfer operation is completed. When considered necessary, tank cars maybe flushed with a small amount of the product to be loaded to remove the last traces of previous product, aswell as rust and scale, from the outlet sump of the tank car. Before removing the bottom outlet cap makesure that the outlet valve is properly closed. With a tank car wrench, remove the bottom outlet cap. Allowany product trapped in outlet chamber to drain into the drainage tub. If there is any residual product in thetank, open the outlet valve and allow the product to drain into the tub. Close the outlet valve, but do notreplace the outlet cap until the car is completely loaded. Dispose of any product collected in the drainagetub, and place tub in position to catch leakage.

Loading Product. Tank cars should be loaded through the bottom outlet whenever possibleto prevent vapor loss, reduce the generation of static electricity, and protect the fuel against contaminationfrom outside sources. To bottom load a tank car proceed as follows. Locate and ground a pumpingassembly at least 50 feet away from the tank car. Make sure that the supply container is properly groundedand vented. Connect the hose lines and take care to prevent hose connections from lying on the ground orfrom becoming otherwise contaminated. Station a man on the windward side of the dome to signal when thefull mark is reached. Before starting the pump, open the appropriate valves to avoid pumping against aclosed system. Start the pump and observe safety precautions. When the transfer operation is halted forany reason, disconnect the pump discharge hose. When the level of product in the tank car is near the fullmark of the bench mark, signal the pump operator to reduce the pump speed and be alert to stop the pump.When using a loading rack or other system that provides a control valve, reduce the flow of product into thetank by partially closing the valve. If the tank does not have a full mark, load the tank until the productreaches the top of the shell. When the product reaches the full mark or top of shell shut down the pump,close all valves, and disconnect the pump discharge hose.



Top Loading.
Top loading is done only in emergency situations when bottom loading is not possible and is accomplished by inserting the end of the loading hose or drop tube through the dome of the tank until italmost touches the bottom of the tank (Figure 9-2). If the hose or drop tube does not extend far enough intothe tank, the product splashes, causes undue loss of product through vaporization, and creates a potentialfire hazard. Make sure that there is no unnecessary strain on the hose, which could cause the hose to moveor come out of the tank during the transfer. Before starting the pump, open the appropriate valves to avoid pumping against a closed system. When all connections are secure and the necessary valves are open,start the pump. When product starts to flow into the tank, observe the bottom outlet to see if there is anyleakage. If leakage is apparent, stop the pump and attempt to seat the bottom outlet valve by turning thevalve rod handle in a clockwise direction. If the leak cannot be stopped, discontinue loading operations,recover product from the tank, and clear the area of spilled product. Follow safety precautions as given forbottom loading above.


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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 19:06 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Je vois que ça bosse dur, et bien comme dab, une petite vidéo pour le fonctionnement.................... Question . Embarassed
Drôle de boulot sur les plateformes, de l'extérieur on imagine pas, sacrément physique,
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 19:50 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Oui oui c'est très physique et endurant Confused
je te dis pas quand le pétrole jaillit là c'est encore plus dangereux pas le fait que tu en prennes plein la gueule mais les risques d'incendie du aux gaz
peut être j'en ferais un troisième en métal avec les gars au forage Question avec une seringue et de l'huile de vidange de mon F137 D
Bon sincèrement qu'es ce que tu penses de cette histoire de loading Question Neutral

Au fait un très bon site avec beaucoup d'infos
En fait le gars fait de l'archéologie sur des anciens oil rig Arrow http://www.elsmerecanyon.com/oil/oil.htm
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MessagePosté le: Jeu 29 Déc - 22:27 (2011)    Sujet du message: OIL FIELD Répondre en citant

Histoire de rajouter quelques infos.
http://www.fra.dot.gov/rrs/pages/fp_1802.shtml
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MessagePosté le: Aujourd’hui à 20:50 (2016)    Sujet du message: OIL FIELD

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